Ten behoeve van de Dutch Blues Challenge in 2017 zoekt de Dutch Blues Foundation (DBF) podia die één van de voorronden mee willen organiseren. Afhankelijk van de aanmeldingen door bluesacts zullen de voorronden net als in 2016 verspreid over het land plaats vinden, waaraan per voorronde door 5 à 6 bluesacts zal worden deelgenomen.
De DBF komt graag in contact met die venues die kunnen en willen voldoen aan de volgende randvoorwaarden:- In de zaal kunnen tussen de 150 en 400 bezoekers aanwezig zijn en 200 tot 450 personen in totaal: de 50 niet-bezoekers zijn leden van bluesacts, juryleden, presentator en vrijwilligers DBF;
- Er is een podium waar acts van 3 tot 8 muzikanten kunnen spelen (we denken aan een podium van bijvoorbeeld 6 x 4 meter);
- De voorrondes dienen plaats te vinden op een zaterdagavond of zondagmiddag in de periode eind april tot en met juni 2017; de precieze datum wordt afgesproken tussen de venue en de DBF, waarbij alleen die data in aanmerking komen waarop geen groot nationaal of regionaal blues/muziekfestival plaats vindt;
- De DBF zorgt voor de online voorverkoop van de kaarten. Wie de kaartverkoop aan de kassa verzorgt op de dag van de challenge wordt in overeenstemming tussen de venue en de DBF bepaald. De netto-opbrengst van de kaartverkoop komt ten goede van de DBF ter financiering van de reis van de winnaars van de DBC en een begeleider van de DBF naar Memphis in Tennesse;
- De opbrengst van de catering (drankjes en hapjes/snacks etc) komt ten goede aan de venue;
- De venue zorgt voor een maaltijd en enige consumptiebonnen/-munten ten behoeve van de muzikanten, de juryleden, de presentator en de vrijwilligers van de DBF. De venue draagt de kosten zelf, maar is gerechtigd hiervoor sponsors te werven. Voor zover de venue meer sponsorbedragen verwerft dan de kosten van de gevraagde voorziening, zijn de meeropbrengsten voor de venue. Op de posters en flyers is een plek gereserveerd waar de sponsoren vermeld kunnen worden;
- De venue draagt zorg voor een backline, bestaande uit zangset, drumkit en basversterker, een stagemanager en stagehand(s), een geluids- en lichttechnicus.
- De DBF draagt zorg voor een promostand, waar merchandise van de DBF en kaarten voor de finale worden verkocht met bezetting door DBF vrijwilligers;
- De DBF draagt zorg voor een vakjury van 3 personen en een presentator van de middag/avond van de challenge.
- Voor de muzikanten is een ruimte aanwezig als backstage ruimte/kleedruimte, een ruimte voor het veilig bergen van de instrumenten envvoor de jury en vrijwilligers van de DBF is een ruimte beschikbaar voor overleg.
Zo snel mogelijk na de aanmelding zal contact met de venue worden opgenomen door de DBF-vertegenwoordigers Arie Verheul en Dirk de Hen. Dit contact houdt in een gesprek in de venue om de aanmelding door te spreken, ter plekke de mogelijkheden te bekijken en eventueel een datum als optie vast te leggen. De definitieve afspraken kunnen worden gemaakt, zodra de challengecommissie aan het bestuur van de DBF bericht heeft, welke blues acts zijn toegelaten tot de voorrondes.
Wilt u zich aanmelden voor één van de voorrondes, tuur dan een e-mail naar
office@dutchbluesfoundation.comIn de bijlage vermeldt u alle informatie als reactie op de tien genoemde punten.